ראיתי שאני מתגלגל למשבר

פרסומים בכל כלי התקשורת סיפרו לנו שאפשר למלא את הד"וח השנתי למס הכנסה מעכשיו

גם באינטרנט.

  

אבל כבד נפל על משרדי המערכת עם היוודע בשורה זו.

הביקור השנתי שכל אדם עושה במקום הזה מגיל 18 בערך הוא דבר שאין לו תחליף.

כולנו,אני מאמין, נזקקים לשירותי מס ההכנסה בערך מאותן סיבות.

איזה פעמיים חלטורה, או קייטרינג, או שהקשבת לחבר והלכת לעבוד באיזה ספירת מלאי.

ואז מתחיל הסיוט. מאות מכתבים לבית ילדותך, כולל כל פעם טלפונים "הגיע לך משהו ממדינת ישראל מס הכנסה". ופתאום אתה מבין שמה שהפקיד

[שהוא או חנון טורבו שילוב של יאן קארסי וגדי יגיל,או פרחה שאתה לא מבין איך היא מתקתקת דברים לתוך המחשב ופתאום יוצא לך כמה מס צריך להוריד לך מה150 שקל שמגיעים לך,או תימני (שבמקרה לא עובד במחלקת המים) ושעליהם עוד נרחיב את הדיבור בהמשך]

החתים אותך כרגע ,זה שאתה עוסק פטור או עוסק זעיר או עוסק כלשהו. ואתה רק רצית כבר שיפסיקו המכתבים בדואר או שתקבל איזה מענק ממשהו והיית מוכן לחתום גם על גזר דין מוות רק שתצא מהמקום הנוראי הזה- ועכשיו אתה מחוייב.

  

אתה צריך להגיש דוחות. אבל אתה לא באמת עוסק. אתה סביר להניח פריק. ולא מסודר. ויש לך דברים אחרים בראש. וגם אם היית שם מאה פעמים אתה לא מבין למה כל הטפסים נראים אותו דבר ולמה יש כמה העתקים מוזרים כאלה, ומה ההבדל בין 101 ל106 ולמה כל הגימלאים של עיר מגוריך יצאו בדיוק לפנסיה ויש להם מלא זמן והם מעכבים אותך בתור.

ואתה תמיד לא יודע מה לרשום, ותמיד יש לך חיוך כזה של "אני לא מבין בזה". ויש ספסלים מוזרים כאלה של לשכת גיוס- רופא שיניים.

ויש את העניין עם התימנים. בכל מס הכנסה בעולם מי שאחראי על עיקולים או על הסרת עיקולים מחשבונות הם תימנים. ואתה תמיד תהיה הרי מעוקל מתישהו. וזה מעצים את התחושות שגם ככה יש לך על העדה. ולמה דווקא התימנים מסירים עיקולים. ומה זה אומר.

ואף פעם אין לך עט. ותמיד יש שם מזנון רע. ושעות קבלת קהל מוזרות. ומלא חדרים ואנשים שבאים עם תיקיות ומלא דפים ואתה הרי יודע שהם לא באמת עובדים במשהו. שהם סתם הולכים לכל מיני מקומות.

ויש פוסטרים כאלה של "שלם מיסיך-זאת זכות". וקולרים מוזרים.

ותמיד אתה פוגש חברים מהתיכון. שאין לך כוח בגדול לראות. אבל עכשיו הם באים לך טוב עם עט או עם טיפ איך למלא את הדו"ח ואז אתה צריך לנהל איתו איזה סמול טוק  על ההוא וההיא שהתחתנה ו"תבוא לים משחקים כדורעף בשבת".

אז מה, כל זה יגמר? לא נלך יותר למס הכנסה? מי יעזור לנו למלא דו"ח? מה זה בעצם מדרגות מס? למה אין לנו אף חבר רואה חשבון שיסגור את הפינה?

איזה ביטוי עברי הסתתר בקטע שלפנכם?

  

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה חיי היומיום שלנו, כללי, תימן ותימנים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על ראיתי שאני מתגלגל למשבר

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ומה יהיה על התימנים עכשיו? אין בכם שמץ של דאגה לעתיד העדה?!

    בקרוב התימניאדה באילת

  2. כאפי.טליסט הגיב:

    בזכות מס הכנסה יש כסף לקנות מטוסי F16 כדי להגן על המדינה, להגן על האזרחים הגרים כאן. לסלול כבישים, לבנות מדרכות, לשלם שכר למורים.

    עכשיו אתם גם נגד מס הכנסה?

  3. י.א. הגיב:

    תודה.

כתיבת תגובה